مرکز مشاوره

نباید زندگی را یکنواخت و کسل کننده کنید

!نباید زندگی را یکنواخت و کسل کننده کنید

حتما نباید برای یک سفر از مدتها قبل برنامه‌ریزی کرد ویا حتما هتل رزرو کرد گاهی می شود بدون برنامه ریزی به مسافرت رفت این روش یکی از بهترین کارهایی است که وقتی زندگی بسیار عادی و تکراری می‌شود می توان انجام داد. برای رهایی از این یکنواختی  لازم است هر چند وقت یکبار بدون برنامه‌ریزی قبلی به یک مسافرت بروید،اطمینان داشته باشید که مسافرت زمینی به دلیل مسافت بیشتری که دارد حال شما را بهتر می کند.در لحظه تفریح کنید و از زندگی لذت ببرید.

اجتناب از زندگی کسل کننده و یکنواخت 

نترس تر از این که هستید باشید. باید توجه داشته باشید که کمبود آدرنالین در زندگی بسیار موثر است! باید کارهای نو و جدید و جسورانه‌ای انجام دهیم. مثلا اسکی رفتن را تجربه کنید، وقتی کوه میروید همان اول توقف نکنید بیشتر بالا روید تا نقاطی را که هیچ گاه ندید ببینید یا اینکه به باغ وحش بروید و مارها را از نزدیک ببینید
این کارها هیجان را دوباره به زندگی برمی‌‌گرداند، وجد و شادی به زندگی شما بازمی گردد واحساس نخستین روزهای زندگی به شما بر می گردد.

برخی روزها را جشن بگیرید

همیشه نباید یک عید، تولد و یا سالگرد ازدواج را جشن بگیرید. روزهای بسیار زیاد سال را به دلایل مختلفی می توان جشن گرفت.
این کار را با هزینه و وقت زیاد میسر نمی شود شما با  پختن یک غذای خاص، خریدن یک هدیه کوچک ویا یک شاخه گل و روشن کردن شمع می توانید انجام دهید. عشق دوباره شعله می کشد.

کمی اجتماعی‌تر شوید

زندگی گاهی اوقات دچار رکود می‌شود، مخصوصا برای زوج‌های جوان که فرزند ندارند این اتفاق بیشتر می‌افتد. دلیل آن هم این است که آنها همیشه راجع به چیزهای ثابت با هم حرف می‌‌زنند و موضوع جدیدی ندارند.

اگر حرف‌ها و بحث‌های شما تکراری شده‌اند،دنبال مطالب جالب و سرگرم کننده بگردید. از کتابها الهام بگیرید  و یا یک فیلم را که می پسندید از ان ایده بگیرید و راجع به موضوع آن با همسرتان حرف بزنید. داشتن یک زندگی خوب با ترکیب زمان درست با کیفیت، تجربیات جدید وروابط عاطفی و روابط عاشقانه همراه است.

اگرگاهی احساس می‌کنید رابطه‌تان با محبتهای کمرنگ ویکنواخت روبروست ، شاید دلیل آن این باشد که دیگر حوصله و وقت لازم را برای رابطه تان خرج نمی کنید. اما باید یاد بگیرید با روش‌های جدید می‌توانید تازگی رابطه‌تان را دوباره بدست اورید.

شماره های تماس 01

راهکارهای ادامه زندگی بعد از اشتباه

گاهی بعضی از زندگی ها و برخی از رابطه ها بر سر مسائل کوچک و پیش پا افتاده ای از بین می روند که وقتی مورد بررسی قرار می گیرند معلوم میشود کاملا بیهوده و بی دلیل بوده است. ، اما چگونه می‌توانید از اشتباه‌های یکدیگر چشم‌پوشی  کنید و رابطه‌ یتان  را حفظ کنید؟

آیا رابطه ای که در آن اتفاقات بدی افتاده است ؛ مثل خیانت، دروغ‌های بزرگ و… می‌تواند دوباره  و به حالت قبل بازگردد و این رابطه را بدون توجه به آن خطاها ادامه داد؟

 

از نو شروع کنید

بعد از افشا شدن  تمام رازها و پنهان کاری‌ها، دوباره می توان از نو شروع کرد. همه‌ مسائل را کاملا روشن و شفاف کنید و به حقایق برسید. کارهای اشتباهی را که انجام داده اید را به عهده بگیرید. در مورد همه‌چیز صادق و رو راست حرف بزنید.پنهان کاری را تمام کنید. چرا که بعدا دوباره دردسر ساز می شود. درست است که مثل قدیمی شنیدن حقیقت تلخ است همیشه درست است ولی باید آنها را پذیرفت..

از صمیم قلب خود از طرف مقابلتان معذرت خواهی کنید

عذرخواهی درست و با نفوذ می تواند نیم بیشتری از مشکلاتتان را حل کند. عذرخواهی کردن با حرف واقرار به اشتباه‌ها هیچ فایده ای ندارد.
باید منظور خود را واضح به طرفتان بفهمانید تا سوتفاهمی نشود.
باید از تمام اشتباهاتتان پشیمان شده باشید و درک کرده باشید که چقدر او را آزرده اید و چه کار کرده‌اید. معذرت‌خواهی اگر واقعی باشد حتما تاثیر می گذارد

منبع: مقالات کانون مشاوران ایران


صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

administrator

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.